2010-08-10
 22:45:42

Stretch your body!




Stretching är allt otroligt gött ibland. Även om jag dansar så är jag inte ens i närheten av vig, men det försöker jag göra något åt! Jag stretchar dock bara benen för det är roligast. Mitt mål är att kunna gå ner i spagat inom ett år... (wish me luck!)


1. Vill man kunna stretcha jumskarna (för att lättare få isär benen) så är det perfekt att ligga såhär mot en vägg; man ligger rak i ryggen samtidigt som benen stretchar sig själva. Perfekt! (Dock ser det lite porrigt ut, och jag ber om ursäkt för det)

2. Detta liknar stretchingen på bild 1, men den här gången har jag benen rakt upp. Jag stretchar då baksidan av benen och kan påverka töjningen genom att flexa fötterna. Otroligt mycket enklare än att sitta spikrak som ett L mitt på golvet, för det klarar jag knappt av.

3. Här stretchar jag på samma sätt som bild 1, men som ni kanske ser kupar jag ryggen för att nå ner och få stöttning av golvet. INTE BRA. Men jag ville bara visa hur långt ner (eller kort) jag kommer mot golvet, för att senare förhoppningsvis kunna visa förbättringar.



Write something here:

« NAMN Ska jag komma ihåg dig?:)

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Min kommentar: